Boekreview Basiscursus Joomla 3!

Onlangs heb ik een boek review geschreven over een van de boeken van Eric Tiggeler.
Mijn boekreview is gepubliceerd op de website van Joomla Community en je kon dit boek winnen!!!

Het gaat om het boek: Basiscursus Joomla 3 Herziene editie.
Klik voor meer informatie op de onderstaande link:
Boek review: Basiscursus Joomla 3 - Eric Tiggeler http://notepad-plus-plus.org/ Op de website van www.joomlacommunity.eu

Doel aanschaf boek

Het doel waarom ik dit boek aangeschaft heb is vanwege een Basiscursus die ik voor Joomla! ga verzorgen. Het boek moet aanvulling zijn op de Basis cursus die ik ga geven. De cursisten kunnen dit boek bestellen.

Reden waarom ik voor dit boek gekozen heb

Tijdens de Nederlandse Joomladagen in maart dit jaar, heb ik een presentatie over tags bijgewoond, die door Eric Tiggeler werd gegeven. Het viel mij toen op dat hij op een heldere manier uitleg heeft gegeven over de functie en het gebruik van tags in Joomla 3.x. Naast dit boek heb ik ook het boek: Tips en Tools Joomla! 3 aangeschaft. Ook hiervoor heb ik een Boek review geschreven.

Inhoud boek

Na een korte introductie en de installatie van Joomla wordt er al snel een basis gemaakt voor een  oefenwebsite aan de hand van de voorbeelddata die in Joomla mee geïnstalleerd wordt. Je leert de basis voor het installeren van een Joomla site kennen. De beheeromgeving wordt beschreven en daarna wordt er ingegaan op een goede indeling voor een website, zoals het maken van categorieën of het werken met tags. Hoe maak je artikelen, een homepage, menu’s en hyperlinks aan. Hoe kan ik de site uitbreiden en meer mogelijkheden bieden voor mijn bezoekers. Tot slot het gebruikers- en template beheer, de site beveiligen en je website vindbaar maken, je wil immers toch bezoekers op je website hebben.

Wat vind ik van het boek

Het boek is geschikt voor starters zonder enige kennis van Joomla. De uitleg is helder en de teksten zijn uitgebreid om zo de juiste kennis op te kunnen doen van Joomla. De meer ervaren Joomla gebruiker zal zeker nog iets aan dit boek hebben, dit omdat er veel specifiek nieuwe mogelijkheden van Joomla 3 aan bod komen. Kortom een boek dat zijn geld zeer zeker waard is en waarmee zowel de startende en de ervaren Joomla website maker snel mee uit de voeten komt.

Website Eric Tiggeler:

Gelezen: 1095 keer