Knowledgebase

Probleem met het resetten wachtwoord Community Builder

Je maakt gebruik van Community Builder en een bezoeker van je websit kan van zijn gebruikersnaam geen wachtwoord reset uitvoeren.

Bezoekers met een gebruikersaccount krijgen de volgende melding indien zij hun wachtwoord willen resetten:

foutmelding community builder password reset

  1. Controleer of het om SuperAdmin account betreft, hiervoor is om veiligheidsredenen het resetten van een wachtwoord uitgeschakeld.
  2. Indien het geen SuperAdmin account betreft, controleer dan of je gebruik maakt van Akeeba Admin Tools.
  3. Indien ja, dan pas dan de volgende instelling aan in Akeeba Admin Tools:
    Web Application Firewall -> Configure WAF -> Hardening Options: pas de optie Disable creating / editing backend users from the frontend naar No.
  4. Sla de instellngen op.

    foutmelding community builder password reset aanpassing admin tools succesvol

  5. Controleer of de resetfunctionaliteit naar behoren werkt. Als het goed is ziet het er dan zo uit:

    succes melding community builder password reset

 

Terug naar het overzicht